Jedno bodnutí od svobody


Zdál se mi sen.
V tom snu jsem byla. Byla jsem to já.. leč nebyla jsem volná. Byla jsem svázaná. Přišel muž. Řekl: "Když uděláš, co ti řeknu, budeš volná." 

Jedno bodnutí včely do krku mě drželo od svobody

Jedno bodnutí, abych byla volná

I v té druhé realitě mi to přišlo naprosto absurdní. Proč bych se sakra měla nechat bodnout od včely do krku? Mám snad přestat dýchat? Chce ten muž, abych umřela?

Jedno bodnutí, velký krok. 

Otevřu oči. Nastane úzkost. Sny reflektují. Co se mi moje podvědomí snažilo říct? Pak přišla zpráva.

Stála přede mnou a řekla: "Máš pocit, že k tomu, abys byla svobodná, vede těžká cesta, plná utrpení možná. V tvých představách dosáhnutí volnosti znamená nejdříve trpět..."

Ano, asi máš pravdu. Nikdy mě to takhle nenapadlo.. jsem přece celý život volná... nebo nejsem?

Zezdola se ozvalo: "Má tolik svobody, že neví, co s ní! A to je ten problém!"

Aha. Co tím jako chceš říct sakra?! Že nedělám dost pro svoji svobodu?!

....

Já vlastně nevím. Co to znamená být svobodný

Tahle otázka kolem mě proplouvá celý můj život. Znám mnoho odpovědí na ni. Mnoho verzí. Ale jaká je ta moje pravda? Nějak jsem se jí celou dobu vyhýbala. Jsem přece svobodná, to je jasné. Mohu konat dle svého... ale... co to vlastně znamená ta svoboda?

Znamená pohyb? Nádech, výdech. Svoboda dýchat...?

Znamená říkat, co chci?

Znamená nebýt hlídána a kontrolována? Vždyť to snad ani v tomto světě jinak nejde. Svazuje mě tahle myšlenka..? O každém mém kroku může někdo něco zjistit... je to ztráta svobody?

Možnost udělat krok.. podívat se druhému do očí.. věřit v Boha...

A co třeba strach... nenarušuje strach moji svobodu? Mé konání? 

Jakmile přichází strach, zajdu do ulity. Strach ovládne mé pocity... není to svazování sebe sama? Není strach ten, co mě ovládá, tudíž bere svobodu...? 

Strach z budoucna... strach o ostatní... strach z ostatních.. strach z něčeho... strach ze sebe sama..

tolik strachu, víc jak na téhle stránce

Není strach to bodnutí, které mě drží od svobody? Ta hranice činu..? Ta hranice mezi snem a skutečností..?

...co kdybych se nebála?



















Komentáře

Okomentovat